Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 160

Lite dåligt med sömnen i natt, så det blev sovmorgon. Jag och älskling startade dagen med varsitt stort glas sellerijuice, som jag fixade till i min nya juice-maskin. Planen är att köra en 30 dagars kur med sellerijuice, på kul, för att se vad som händer helt enkel.

En halvtimme senare blev det havregrynsgröt med blåbär och hallon. Sonen fick en smoothie, då han inte är så förtjust i gröt.

Vi gjorde oss i ordning och gav oss iväg för att kasta lite discgolf. Det var många som var ute, men fördelen med att kasta disc är att man måste hålla avstånd till de andra som befinner sig på banorna. Det var en trevlig utflykt och sonen började få hyfsad kläm på kastningen. Jag kastar som en kratta men det är kul ändå.

Hemma igen gjorde vi middag, asiatiskt renskavsgryta, som är en favorit. Efter maten åkte sonen till en kompis. Jag och älskling plockade undan i köket och jag insåg att jag behövde något att ställa juciemaskinen på. Den kunde inte fortsätta stå på golvet där den hamnat under matlagningen. Älskling hade en lista på saker han behövde från IKEA och en lördag kväll strax före stängning är där inte så mycket folk i rörelse. Medan älskling plockade på sig vad han skulle ha, kikade jag runt och hittade tillslut, på Ikeas hemsida, en liten hylla som kunde passa i köket. Priset, 200:- var passande för plånboken och det fanns 5 st kvar i lager. 
Monterad och klar var den helt perfekt, både för platsen och ändamålet.


Kommentarer