Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 163

Gick upp klockan sex och gjorde ordning frukost till sonen. Sedan gjorde jag iordning min sellerijuice. Idag dag 4. Mediterade 15 minuter och gjorde där efter havregrynsgröt till frukost.

Sista dagen av Heal summit och dagens tema var att läka sina rädslor. Såg två av tre föreläsningar som jag tyckte var inspirerande och riktigt bra. Fick lite nya verktyg och även nya perspektiv på saker och ting. Härligt!

När sonen kom hem från skolan gjorde vi en inköpslista och gick till affären. Vi plockade på oss det vi skulle ha och sonen som önskat kebab till middag i morgon gick fram och botaniserade i kyldisken -Görans kebab låter väl bra?! Han började läsa innehållsförteckningen: 73% kött, det var lite och detta mamma, kommer du inte att gilla. Kött från flera olika gårdar inom EU. Han lade tillbaka paketet i disken och letade vidare. -Den här mamma, tar vi, 92% svensk kött, producerat av 100% svensk köttråvara från och i Sverige. Den blir det.
Härligt att sonen börjar bli lite medveten. Han upptäckte också att ost gjord i Sverige på mjölk från svenska kor, har ett högre kilopris än övriga ostar som produceras för Arla i andra europeiska länder.
När vi kom hem lagade vi middag tillsammans, enchilada med gurka och olika såser som tillbehör. Gott!


Kommentarer