Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 177

Gick upp tidigt och gjorde sellerijuice och när jag druckit ur den, gjorde jag en liter ingefärashot att stärka immunförsvaret med under de sista höstveckorna och vinterstarten. Den håller en månad i kylskåpet, så lagom till jul (eller om den tar slut tidigare) är det sedan dags att göra mer.

Väckte dottern med en grön smoothie och sedan blev det pepparkaksbak till svängig julmusik. Himmelskt goda pepparkakor blev resultatet. Sparat lite deg i frysen, så vi kan baka nya efter behov. Dessa kommer att ta slut före lucia om jag inte låser in burken och tappar bort nyckeln...

Innan det var dags att köra hem dottern till hennes far, såg vi en film tillsammans. Ute regnade det och var gråväder, så passade bra.

Under kvällen har jag plockat och fixat lite här hemma. När lusten för det tog slut hamnade jag i soffan med en kopp te. En bra dag, som de flesta nu för tiden. Livet utan måsten blir vad man gör det till och jag tycker det är fantastiskt.

Kommentarer