Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 176

Uppe med tuppen. Idag blev det en snabbvisit i det stora varuhuset i Ullared. Vi var där strax efter öppning och det var glest med kunder mellan hyllorna. Alla höll avstånd, väntade på sin tur och undvek trängsel.
Vi betade av våra listor med planerade inköp av julklappar och dagligvaror och var ute ur butiken på mindre än två timmar.

Hemma packade vi upp våra köp. Medan jag strök julgardinen till köksfönstret satte dottern en pepparkaksdeg, efter ett recept som funnits i släktens ägo minst fyra generationer, så i morgon blir det pepparkaksbak. Vi hjälptes åt med att sätta upp gardinen och jag hängde upp en ny adventsstjärna i vardagsrummet. Så var det dags att klä granen. Jag har försökt hålla på traditionen att klä granen den 23/12 under årens lopp, vilket tullats på under senare år, men jag har nog aldrig klätt granen före mitten på december innan. 
Inte färdigpyntat, men mycket jul just nu. 

Kvällen avslutade jag och dottern med glögg och julfilm i soffan. 

Kommentarer