Vaknade strax före fem med huvudvärk. Lyckades somna om, men vaknade till och från fram tills älskling ringde strax före åtta. Vi pratade en stund och när vi lagt på bestämde jag mig för att sova en stund till då huvudvärken inte gett med sig.
När jag vaknade nästa gång var klockan redan kvart i elva. Skönt att ta en riktig sovmorgon, men tråkigt att värken i huvudet inte släppt.
Gick upp i alla fall och började förbereda sellerijuiceen. När jag drog igång maskinen rasslade det till, den hoppade runt som en tossing och luktade bränt. Slog snabbt av den. Plockade isär den och ur den flög det massa små svarta plastpluppar. De var kalla och stela, så troligt är att maskinen bränt tidigare utan att jag märkt det. Lite uppgiven plockade jag fram mixern och gjorde mig en smoothie istället.
Tog det lite lugnt, slappade på soffan en stund efter frukost, men bestämde mig sedan för att försöka lösa problemet med juicern. Ordnade en ny och när jag ändå var ute och for, fixade jag plastbackar med lock, så jag kan förvara saker i källaren. Där är en skum doft, så vågar inte riktigt ställa ner pappkartonger där...
Kommentarer
Skicka en kommentar