Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 169

Vart trött på morgonkvisten när älsklings klocka ringde, men gick upp för sellerijuice och gemensam frukost. När älskling gått iväg, bäddade jag ner mig och sov en timme till. 

Gick igenom förra veckans videolektion och gjorde en kort meditation. Läste lite mer om örter och kost innan jag tog tag i disken som väntade i köket.

Det var gråmulet och ganska mörkt ute, men jag bestämde mig för en tur till skogen. Jag fick ihop 1/4 kompostpåse innan jag övermannades av regn och gav upp vidare svampjakt.

Tillbaka i älsklings lägenhet, tog jag en värmande dusch, drog på mig mysisar och bäddade ner mig i soffan med en bok. 

Till middag idag blev det en form av ”pytt” på gårdagens rester och nyplockad svamp. 

Kommentarer