Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 181

Varit en fin dag. På förmiddagen kollade vi skidor på SVT play och lite senare på dagen åkte vi iväg för att handla lite mat inför helgen. På vägen till affären åkte vi förbi en loppis och stannade till. Jag hittade 6 små glöggmuggar jag blev väldigt förtjust i, för fem kronor styck, så de fick följa med mig hem. Jag föll också hårt för 5 kaffekoppar med fat som jag inte heller kunde lämna kvar... Nu blir det till att sälja eller göra mig av med lite gammalt porslin, eftersom jag ändå får försöka hålla mig till min grundtanke, att inte ha mer än jag behöver.

Vi åkte sedan vidare till matbutiken, men där vi tänkte handla var det så fullt med bilar på parkeringen att vi åkte hem och handlade i den lilla närbutiken istället. Där var det lugnt och skönt, ingen trängsel och få kunder. 

Till middag blev det riktig ”västkustmat”. Stekt färsk rödspätta på en bädd av isbergssallad, gurka, tomat, toppad med färska räkor, smögenröra och citron. Väldigt gott! Längesedan jag åt annan fisk än lax eller torsk.


Kommentarer