Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 175

Vaknade redan kl 6. Låg kvar i sängen fram till halv åtta då jag gick upp och gjorde mig ett glas sellerijuice.
Rullade ut min ullmatta, tände levande ljus och drack upp min juice innan jag började med tyst meditation i 20 min. Efter den tysta meditationen gjorde jag en halvtimmes lång guidad meditation.
En bra start på dagen.

Gjorde en frukostsmoothie på blåbär, banan, äpple, broccoli, bladspenat, aronia, kokosflingor och lite vatten. Helt ok. Sedan blev det röj och städning för hela slanten. Lådor bars ner i källaren, jag dammsög och våttorkade golv. Till lunch åt jag upp de sista resterna av laxpastan som stod kvar i kylen. Jag har alltid varit lite anti mot att sätta upp ljusstakar och julpynt innan första advent, men idag hängde jag upp adventsstjärnan i sovrumsfönstret och en tomte tog sig friheten att sätta sig på kanten på en blomkruka.

Jag tog en välbehövlig dusch fram på eftermiddagen innan jag började med middagen. Dottern kom och vi åt middag tillsammans. Medan vi väntade på att middagen skulle bli färdig på spisen, plockade vi fram julgranen jag köpt för ett tag sedan, för att se hur hur den såg ut och hur stor (eller liten) den är för att kunna avgöra hur många julgranskulor vi kan behöva. Nu står den i sitt hörn och lyst i väntan på att bli pyntad lite närmare jul.

Efter middagen värmde vi lite glögg (också ett big no no) före december, men 2020 har varit ett konstigt år över lag, så bara att fortsätta med tokerierna. 

Kommentarer