Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 165

Inte så många timmars sömn efter att jag kommit fram i natt och fram till älsklings väckarklocka ringde. Gick upp tillsammans med älskling, drack sellerijuice och åt frukost.

När älskling gått till jobbet, kollade jag lite Facebook, diskade och plockade ordning i köket. Såg ett intressant Youtube-klipp om coronavaccin och åt sedan lite lunch.

När jag var klar med lunchen bestämde jag mig för att ta en promenad. Jag hade plockat fram en tjockare jacka ur garderoben innan jag åkte hemifrån och det var jag tacksam för nu. Märkte ganska snart att det var lite kyligt och de flesta jag mötte på vägen hade både mössa och vantar, några hade även termobyxor. Tog en nostalgi-promenad. Gick vägen längst sjön och bort till skolan där jag pluggat 2013-2015, på distans, och tillbringat 3 dagar/månad. Därifrån gick jag vidare till centrum och slog ner lite på takten när jag kom in på gågatan. Jag var ganska frusen, så passade på att ta ett varv inne i några av butikerna längst gatan för att värma mig lite. Det slutade med ett köp av nya vinterskor. Inte planerat, men välbehövligt då de jag hade förra vintern gått hål fram i tån.

Gick även in i bokhandeln där jag blev kvar en stund. Jag älskar doften och atmosfären och kan tillbringa timmar i mysiga bokaffärer. 

Under min lilla spontana affärsrunda var jag på snudd ensam i varje butik. Vet inte om det var tiden på dagen, eller covid som var orsaken, men väldigt skönt att inte ens behöva tänka på avstånd till andra. Hela promenaden blev lite drygt 2,5 timmar och 13800 steg (9 km) vilket jag känner mig nöjd med, även om jag var blå som en smurf när jag kom hem igen. Så på myskläder och under en filt i soffan fram tills älskling kom hem från jobbet och vi åt en snabb middag på rester, innan han skulle iväg och repa.

En tur till affären för att köpa lite mat inför morgondagen. Då mötte jag en av mina gamla studiekamrater som jag inte sett på 5 år. Det var ett trevligt möte och riktigt roligt.

Kvällen avslutades med te och fröknäcke i älsklings kök tillsammans med älskling och hans son. Mysigt.



Kommentarer