En mysig dag. Lagt många timmar av dagen på att bara ta det lugnt med en god bok i soffan.
Fram på eftermiddagen gick jag en promenad, tänkte att jag skulle köpa tejp på vägen men kom hem med lite mer saker i julväg. Röda blockljus i samma kulör som julgranskulorna, djupt vinröda, 2 gröna plädar i återvunnen bomull för 50:-/st och 4st fodral till soffkuddarna. 2 enfärgade röda och två vita med mönster i rött och grönt.
När jag kom hem strök jag kuddfodralen och bytte ut de färgglada orange, cerise och turkosa mot de nya lite juligare. Strök även plädarna, lade dem på plats och ställde de nya ljusen på ljusfatet. Nu är det bara julklappar under granen som saknas och vardagsrummet är klart för decembermys.
I morgon är det fredag, tvättdag och om allt går som planerat kommer älskling fram mot kvällen och tillbringar helgen här hos mig. Det blir härligt. Känns längesedan även om det bara är drygt 1,5 vecka sedan vi sågs.
Kommentarer
Skicka en kommentar