Vaknade vid sextiden och kunde inte somna om.
Fixade sellerijuice och röjde undan i köket. Gjorde frukost och sedan kollade jag förra veckans videolektion, för att vara någotsånär i fas när nästa lektion kommer i morgon.
Bakade fröknäcke och gjorde en Juldekoration att ha ute i trapphuset. Blev ganska nöjd med både den och fröknäcket.
Dottern kom vid halv tre, tre och vi gick en tur till affären för att köpa det som saknades till dagens tacomiddag. Sonen dök upp strax efter att vi kommit hem och barnen tog tag i matlagningen direkt.
Mysigt att ha dem hemma båda två och småprata kring middagsbordet.
Det blev inte så länge idag. Sonen hade en hemuppgift att göra, som han ska lämnas in i morgon, så när middagen var över åkte barnen hem till sin far.
Jag diskade undan i köket och lade mig sedan på soffan en stund. Insåg att jag var väldigt trött och bestämde mig för att göra tidig kväll.
Plockat fram en bok, så får se om jag orkar läsa en stund. Det var längesedan jag läste skönlitteratur, mest blir det böcker med anknytning till mina studier, men ett avbrott i den läsningen och lite nöjesläsning är säkert inte fel.
Kommentarer
Skicka en kommentar