Nu märks det att dagen är slut och övergått i sen kväll. Trött och behöver komma i säng.
Efter morgonens sellerijuice blev det en runda ner i tvättstugan. Frukostsmoothie på banan, sharonfrukter, kokosflingor, kanel, en skvätt lime och vatten. Det blev gott!
Dottern kom förbi en sväng och vi tog en promenad. Det visade sig att hon inte ätit något, så vi gick förbi Ikea och åt lunch. Nästan folktomt i varuhuset, så vi strosade runt, pratade om allt mellan himmel och jord och hade en fin stund tillsammans.
Från Ikea gick vi vidare till affären för att handla lite som vi behövde till middagen. Om det varit folktomt på Ikea var det raka motsatsen i matbutiken. Dottern sa -
Jag har aldrig sett så mycket folk här någon gång!
Blev en snabb runda i mellan hyllorna för att plocka på oss det vi behövde. Sedan gick vi hem och lagade middag. Vi gjorde Laxpasta på risnudlar, då jag undviker att äta vete som jag inte mår så bra av. Det funkade fint med nudlarna som ersättare för bandspagetti.
Efter middagen tjuvstartade vi den kommande julen, med att dricka lite glögg. Varmt och gott när temperaturen sjunkit under nollan utomhus.
När dottern gav sig av hämtade jag tvätten i källaren och när jag hade vikt klart och stoppat in i skåpen bänkade jag mig i soffan för kvällen.
Hade ett trevligt samtal med älskling som har lite att fixa med i helgen och blivit kvar i Dalarna.
Kommentarer
Skicka en kommentar