Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 162

Dag tre på sellerjuice-projektet. 
Blev sent i går kväll, då jag tittade på en intressant föreläsning på Heal summit 2020 om att läka beroendesjukdom. Släckte strax efter klockan ett och borde inte varit utvilad när väckarklockan ringde fem timmar senare, men när klockan drog igång 6:00, kände jag mig ganska utvilad ändå. Gissar på att det beror på de nya mörkläggningsgardinerna. Grannen har sedan en tid tillbaka haft en utebelysning tänd och den lyser rakt in i mitt sovrumsfönster och bildar en stor ljus kvadrat i taket ovanför sängen. Med gardiner, blev rummet mörkt och inatt har jag inte vaknat lika ofta som jag brukar. De få gånger jag vaknade somnade jag om snabbt igen.

Gjorde frukost åt sonen och gjorde ett stort glas sellerijuice som jag senare satt och smuttade på i soffan, medan jag läste om juicens förträffliga egenskaper. Läsningen tog på krafterna och tre timmar efter att jag gick upp tog jag mig en halvtimmes tupplur. Ställde ett larm och när jag sedan väcktes, vaknade jag utan huvudvärk, som jag annars brukar få när jag somnat om och sovit under dagen.

Fortsatte läsa och helt plötsligt hade dagen passerat lunch och jag fick göra brunch, då jag helt missat frukost. Började kolla en av dagens föreläsningar på Heal summit, som handlade om grupphealing. Intressant! 

Sonen kom hem lite tidigare från skolan då sista lektionen blev inställd.
Tillsammans bar vi ner lite grejer i källarförrådet, som nu tömts på saker från den tidigare hyresgästen. Kändes skönt att få ”lite luft” i lägenheten. När det var klart började jag med dagens middag. Fisksoppa, min favorit som jag kan äta till frukost, lunch och middag alla dagar i veckan. 

Blev en lugn och trevlig kväll. Pratade med älskling på telefon och det var fint. Längtar till helgen då vi ses igen.

Kort sammanfattning och utvärdering av sellerijuice efter 3 dagar:

Ett stort glas sellerijuice på fastande mage och sedan vänta 15 eller allra helst 30 minuter innan frukost.
Före lunchtid ska man undvika fet mat och under hela kuren ska man utesluta vissa livsmedel, bland annat ägg, vilket blir en omställning för mig som ätit LCHF under många år. Det senaste halvåret har jag dock gjort viss kostomläggning som jag nu faktiskt har lite hjälp av. 

Sellerijuicens uppgift är att rensa slaggprodukter och gifter ut ur kroppen och hjälpa den att återuppbygga nya celler, vilket jag idag har känt av genom lite tätare toabesök än vanligt, törst och dessutom börjar pannan bli lite knottrig. Det som ska ut ur kroppen har tre möjliga vägar att gå, genom urin, avföring och genom huden, så antar att det är någon form av utrensning på gång. Har också känt mig lite mindre tung i benen. Det blir spännande att se vad som händer i och med kroppen på 30 dagar och hur mitt mående kommer påverkas under vägen. Kommer följa upp med anteckningar och försöka göra någon form av mätbar utvärdering.

Kommentarer