Idag blev det en tur på sjön tillsammans med sonen. Ingen söndagsåkning utan idag satsade vi på motionsåkning. Så kul! Långfärdsskridskor och stavar känns verkligen som min grej nu när jag fått in tekniken någorlunda och fått flyt i åkningen. Jag tycker löpträning är skit trist och jag har inte hittat någon pulshöjande aktivitet som jag trivts med, men att fara fram över isen, få upp puls och värme är riktigt glädjefyllt. Andra aktiviteter som jag gillar är simning och restorative yoga, så nu tre helt olika former av träning men med en sak gemensamt. De känns mjukt för kroppen.
I morgon ska vi upp tidigt jag och sonen för att åka till ett av våra smultronställen på jorden, Lofsdalen. Förhoppningsvis blir det härlig skidåkning och som bonus kanske det blir några åk i backen tillsammans med min kusins familj som är där i veckan.
Kommentarer
Skicka en kommentar