Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 252

Sovit drömlöst i natt. Första natten efter flera, med intensiva och klara drömmar. Upplevde att jag sovit djupt och tungt som en gråsten men var väldigt trött när jag vaknade och under hela förmiddagen.

Efter lunch bestämde vi oss för en skidtur i Koppången. Vi packade ner varm blåbärssoppa, rostade mandlar och choklad i ryggsäcken innan vi gav oss iväg.

Efter bilresan på ca fyra mil var vi framme vid parkeringen. Vi snörade på oss pjäxorna och sedan gav vi oss ut i den vilda naturen. 

Det var en magisk upplevelse. Snön var meterdjup och låg tung på trädens grenar. De snötäckta träden såg ut som snöskulpturer och det var som att komma in i ett sagolandskap.

Trots att det stod endel bilar på parkeringen, mötte vi endast ett fåtal människor och upplevelsen var att vi var ensamma i vildmarken.

Vi stannade till vid en slogbod (ett fast vindskydd) och  bytte ut våra småsvettiga tröjor mot torra, innan vi hällde upp rykande varm blåbärssoppa och njöt av utsikten över den snöklädda myren. 

Tillbaka vid bilen kände jag att energin återvänt och jag var mycket piggare och inte alls så trött som jag varit under förmiddagen. Det var en helt fantastisk skidtur och minner kommer jag att bära med mig länge, länge. Amazing!

Kommentarer