Fortsätt till huvudinnehåll

Dag 260

Sonen tog en längre sovmorgon och jag passade på att ta det lite piano. Efter att han ätit sin frukost (jag hade ätit tidigare) så drog vi på oss varma kläder för uteäventyr. Jag hade sett ett inlägg på FB med bilder från ett isslott i skogarna runtomkring, med en vag vägbeskrivning. Bilderna såg häftiga ut, så vi bestämde oss för att ge oss av på slottsjakt. 

Jag hade ett litet hum om vart vi skulle och kollade upp möjliga vägar på gps’n. 
Vi gjorde vad jag trodde, en felkörning, som istället visade sig vara ”rakt på” stället vi skulle till. Vi parkerade bilen i vägkanten och promenerade den kort biten upp i skogen till slottet.

Det var vackert. Lite mindre än jag trott att det skulle vara, men ett fantastiskt konstverk.
När vi fotat och beundrat klart åkte vi till skidbackarna vid Orsa Grönklitt för att se om det var trångt i lift och backe. Det var tomt i backen och liftköer existerade inte, så blir en tur i backen på onsdag eller torsdag för vår del. Det blir kul.

Kommentarer