Igår vaknade jag med huvudvärk och allmän sjukdomskänsla i kroppen. Då vi har bekräftad covid-19 i umgängeskretsen låg det nära till hands att misstänka att även jag dragit på mig eländet.
Jag låg på soffan mest hela dagen och för varje gång jag var uppe blev huvudvärken värre. Fram på eftermiddagen tillkom illamående och jag var ömsom varm och kall och kände mig riktigt uggen.
När älskling kom hem fick han laga maten då jag knappt kunde stå på benen pga illamåendet. Äta kunde jag dock med god aptit och maten smakade ljuvligt.
Efter middagen lade jag mig på soffan igen och tanken slog mig att jag inte druckit något kaffe under dagen och när jag började fundera kom jag på att jag inte druckit något under måndagen heller...
Älskling satte på en kanna. En kopp och tio minuter senare var jag helt återställd och frisk som en nötkärna. Två dagar utan kaffe sätter sina spår. Den misstänkta covid-19 var inget annat än koffein abstinens. Det borde jag kanske anat. Jag har varit med om detta några gånger förr.
Har nu bestämt att jag ska sluta med kaffe helt för ett tag, för att se om det har några positiva effekter på kroppen på sikt. Ska däremot inte sluta tvärt utan trappa ner under en period. Läste att det tar ungefär en vecka för kroppen att bli ren och under den tiden kan man få dras med huvudvärk, men efter gårdagen väljer jag en med successiv utfasning för att hålla mig någorlunda på banan under tiden.
Kommentarer
Skicka en kommentar